Kaikki ajankohtaiset

Messukeskus 100 -julistekilpailu

Messukeskus 100 -julistekilpailu

Habitare haastaa suunnittelijat luomaan Messukeskuksen juhlavuoden teemaa kuvastavan messujulisteen. Julisteet ovat esillä Habitaressa 11.-15.9.2019.

Messukeskuksen juhlavuoden teema Unohtumaton alku unelmille toimii myös julistekilpailun teemana. Kilpailuun voivat osallistua Visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö Grafian jäsenet ja alan opiskelijat. Kilpailun kymmenen kärkeen valitut nähdään pop up -näyttelyssä Habitaressa sekä Messukeskuksen juhlavuoden markkinoinnissa.

”Julisteet ovat tärkeä osa tarinaamme, sillä julisteiden avulla olemme kertoneet tapahtumistamme jo 1920-luvulla. Se osoittaa, kuinka tapahtuma-ala on aina kaivannut viestintäänsä visuaalista voimaa ja graafisia taidonnäytteitä. Julisteitamme ovat aikanaan suunnitelleet monet lahjakkaat graafikot. Esimerkiksi 1960-luvun Venemessujen juliste on legendaarisen Erik Bruunin käsialaa ja vuoden 1928 Radiomessujen julisteen suunnitteli Tove Janssonin äiti Signe Hammarsten-Jansson”, kertoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.  

Kilpailu on avattu ja viimeinen osallistumispäivä on 30.4.2019. Finaaliin valitaan 10 työtä, jotka julkistetaan Messukeskuksen verkkosivuilla 19.8.2019 mennessä. 10 parasta julistetta nähdään myös Habitaressa omassa näyttelyssään. Voittaja ja yleisön suosikki julkistetaan Habitaren avajaispäivänä 11.9.2019.

Julistesuunnittelukilpailun voittajan palkinto on 3 000 euroa. Tuomaristoon kuuluvat: Maria Mroue, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Suomen Messut; Laura Sarvilinna, Habitaren luova johtaja, Timo Berry, graafinen suunnittelija, Berry Creative; Katri Soramäki, toiminnanjohtaja, Grafia; Antti Uotila, graafinen suunnittelija, Tsto.

Lisätietoa kilpailusta

Lisää ajankohtaisia

Katso kaikki